Stage bedrijf

Het bedrijf waar ik stage zal lopen in de Verenigde Staten is eventingstal Windchase. Dit bedrijf is eigendom van internationale eventingruiter Phyllis Dawson. Phyllis heeft meegereden op het hoogste niveau in de eventingsport en is zelfs individueel tiende geworden op de Olympische Spelen van Seoul. De activiteiten die op het bedrijf plaats vinden zijn voornamelijk gericht op de eventingtraining van ruiter en paard, het fokken en de verkoop van paarden.


                                                                 Figuur 3.1: Phyllis en Albany II op de Olympische spelen in Seoul, Korea.(1988)

Het bedrijf beslaat in totaal 247 hectare gelegen naast de Blue Ridge Mountains en ligt ongeveer op 15 minuten rijden van het stadje Purcellville. Op het bedrijf bevinden zich verschillende faciliteiten zoals stallen, een grote binnen- en buitenbaan, een crossterrein en uitgestrekte weilanden.

Het bedrijf zal in de volgende alinea’s uitgewerkt worden volgens het 7S-model van McKinsey.

                                                                                                    Figuur 3.2: 7S-model van McKinsey

Significante waarden/Organisatie

In dit onderdeel draait het voornamelijk om de visie van het bedrijf. Windchase streeft ernaar om ruiters en paarden met ambitie tot het hoogste niveau op te leiden. Dit willen ze meden door de volledige verzorging van de paarden en klanten bereiken. Het wordt uitgevoerd door een gemotiveerd team in samenhang met de uitgebreide faciliteiten. De missie van het bedrijf luidt: ‘Investeer in de reis, niet de bestemming’.


Strategie

Om hun visie en missie te verwezenlijken heeft het bedrijf enkele doelen opgesteld:
·         Het fokken van een toppaard voor de eventingsport
·         Het opleiden van een paard tot het hoogste niveau van de eventingsport
·         Het scholen van klanten tot ruiter op het hoogste niveau van de eventingsport
·         Een ontspannen omgeving creëren waarin ruiter en paard mogelijkheden tot groei en betere prestaties krijgen
·         De faciliteiten en de zorg voor ruiter en paard optimaliseren


Structuur

Naast de eigenaresse, Phyllis, is er een manager op het bedrijf aanwezig. De manager zorgt ervoor dat problemen worden opgelost en dat alle dagelijkse activiteiten soepel verlopen. Deze staan beide boven het andere personeel als het gaat om beslissingen. Het personeel dient de taken uit te voeren die dit tweetal opdraagt. Onder dit tweetal staat de trainer met daaronder de assistent trainer. Beide verzorgen de instructie en trainen paarden. Als laatste komen de stagiaires, deze verzorgen de paarden en trainen dagelijks een deel van de paarden. Ondanks deze duidelijke structuur is de inbreng van iedereen van harte welkom en wordt met iedereen gelijkwaardig omgegaan. Deze structuur dient er dus eigenlijk meer voor wie (belangrijke)beslissingen neemt en wie daarvoor verantwoordelijk is.


Systemen

Veel van de werkwijzen op het bedrijf zijn informeel. Dit is te wijten aan de verscheidenheid van paard en ruiter. Niet iedereen is hetzelfde en behoeft dus ook dezelfde aanpak in de training. Tevens zijn er geen formele werkwijzen over het onderhoud van het terrein, dit gebeurt wanneer het nodig is. voor het aannemen van personeel en stagiaires geldt wel een formele procedure door middel van een sollicitatiebrief en zo mogelijk een sollicitatiegesprek. Voor de in dienst name zal ook een formeel contract worden getekend.

De communicatie verloopt voornamelijk informeel en individueel.


Stijl

Op het bedrijf wordt ernaar gestreefd om een zo ontspannen mogelijke sfeer te creëren, dus ook voor het personeel. Al het personeel inclusief de stagiaires worden erg gewaardeerd binnen het bedrijf. De manager is vooral voor het oplossen van problemen en de dagelijkse orde. Ieder heeft binnen het bedrijf zijn eigen functie en taken en wordt door de eigenaresse hier meermaals om geprezen. Het bedrijf is erg gericht op de functie van het gehele team.


Staff/Personeel

Zoals al eerder beschreven bestaat het bedrijf uit verschillende personeelsleden met verschillende functies. De eigenaresse is niet van plan om binnen afzienbare tijd iets aan dit team te veranderen. Iets wat wel van tijd tot tijd wisselt zijn de stagiaires. Het personeel wordt vaak beloont met complimenten van de klanten en de eigenaresse. Tevens wordt het team gemotiveerd door de vele successen die het team samen boekt.


Sleutelvaardigheden

Het team heeft al vele successen geboekt. Naast de eigenaresse die op de Olympische Spelen en enkele andere belangrijke kampioenschappen hoge noteringen heeft weten te behalen, boeken de klanten ook succes na succes. De klanten prijzen keer op keer hoe geweldig de trainingen en faciliteiten op Windchase zijn.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten